Algemene

voorwaarden

Algemene

voorwaarden

Versie 2.0 - Oktober 2025

1.0. Definities

In deze algemene voorwaarden worden bepaalde definities gebruikt. Hieronder staat wat ze betekenen.

1.1. Studio Broek, de eenmanszaak van Robin Broekhuis, gevestigd te Deventer, Rudolf van Diepholtstraat 194, onder KvK-nummer 50838873. In deze Algemene Voorwaarden ook wel aangeduid als “ik” of “mij(n)”.

1.2. Klant: iedere (rechts)persoon die een of meerdere diensten of producten van mij afneemt. Met deze definitie wordt zowel Zakelijke klant als Consument bedoeld. In deze Algemene Voorwaarden ook wel aangeduid als “je/jij” of “jou(w)”.

1.3. Partijen: jij als Klant en ik als Studio Broek samen. In deze Algemene Voorwaarden ook wel aangeduid als “wij/we” of “ons/onze”.

1.4. Opdracht: de opdracht van jou tot het verlenen van een of meerdere diensten door mij.

1.5. Overeenkomst: de overeenkomst die tot stand is gekomen of komt tussen ons.

1.6. Abonnement: de overeenkomst waarbij je mij periodiek betaalt voor de aangeboden diensten.

1.7. Abonnementsperiode: de periode waarvoor een abonnement is aangegaan.

Voorbeeld: Je bent een abonnement aangegaan voor een kalenderjaar. Dan is de abonnementsperiode een kalenderjaar.

1.8. Abonnementsmaand: een kalendermaand waarin jouw abonnement loopt.

1.9. Abonnementsjaar: een kalenderjaar waarin jouw abonnement loopt.

1.10. Dataverkeer: alle data die jouw website verbruikt, waarbij het gaat om zowel inkomende als uitgaande data.

1.11. Reseller: iedere (rechts)persoon die producten of diensten van een andere leverancier inkoopt en ze vervolgens doorverkoopt aan de eindgebruiker.

In deze algemene voorwaarden ben jij die eindgebruiker en ik de reseller.

2.0 Toepasselijkheid


2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:

  1. alle overeenkomsten tussen ons;

  2. de fase voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst (zoals bij het doen van een aanbod);

  3. eventuele nieuwe of aanvullende overeenkomsten.


2.2. We kunnen afwijken van deze Algemene Voorwaarden als we dit uitdrukkelijk overeengekomen zijn, en zolang dit niet in strijd is met dwingend recht.


2.3. Wanneer deze Algemene Voorwaarden en de afwijkende afspraken onderling tegenstrijdigheden bevatten, dan gelden de afwijkende afspraken.


2.4. De toepasselijkheid van jouw eigen algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk uitgesloten.


2.5. De toepasselijkheid van artikel 7:404 BW is expliciet uitgesloten. Dat betekent dat wanneer een opdracht verleend is met het oog op mij, ik de uitvoering van de opdracht niet zelf hoeft te verrichten.


2.6. De toepasselijkheid van artikel 7:409 lid 2 BW is expliciet uitgesloten. Dit betekent dat, wanneer een opdracht met oog op mij is verleend, en ik kom te overlijden, mijn erfgenamen geen verplichting hebben om jouw belangen na het overlijden te behartigen.

2.0 Toepasselijkheid


2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:

  1. alle overeenkomsten tussen ons;

  2. de fase voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst (zoals bij het doen van een aanbod);

  3. eventuele nieuwe of aanvullende overeenkomsten.


2.2. We kunnen afwijken van deze Algemene Voorwaarden als we dit uitdrukkelijk overeengekomen zijn, en zolang dit niet in strijd is met dwingend recht.


2.3. Wanneer deze Algemene Voorwaarden en de afwijkende afspraken onderling tegenstrijdigheden bevatten, dan gelden de afwijkende afspraken.


2.4. De toepasselijkheid van jouw eigen algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk uitgesloten.


2.5. De toepasselijkheid van artikel 7:404 BW is expliciet uitgesloten. Dat betekent dat wanneer een opdracht verleend is met het oog op mij, ik de uitvoering van de opdracht niet zelf hoeft te verrichten.


2.6. De toepasselijkheid van artikel 7:409 lid 2 BW is expliciet uitgesloten. Dit betekent dat, wanneer een opdracht met oog op mij is verleend, en ik kom te overlijden, mijn erfgenamen geen verplichting hebben om jouw belangen na het overlijden te behartigen.

3.0 Aanbod en offertes

3.1. Een aanbod of een offerte bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de aangeboden diensten of producten.

3.2. Duidelijke vergissingen of fouten in een aanbod of een offerte binden mij niet.

3.3. Een aanbod of offerte is maximaal 14 dagen geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of in de offerte staat vermeld. Aanbod dat online staat (zoals op mijn website of webshopomgeving) geldt zolang als dat online staat aangegeven, en anders zo lang het online staat.

3.4. Wanneer een aanbod of offerte wordt gedaan waar de dienst geen vast tarief heeft, maar waar het om een dienst op basis van uurtarief gaat, dan wordt op jouw verzoek ingeschat hoeveel uur ik nodig heb om de dienst te verlenen.

3.5. Aan de geschatte uren voor een dienst op basis van uurtarief en het daaruit voortvloeiende totale tarief kunnen geen rechten worden ontleend. De geschatte uren kunnen in de praktijk hoger uitvallen. Ik factureer in geval de uren in de praktijk hoger uitvallen, naar daadwerkelijk gewerkte uren.

3.6. Als je een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

4.0 Totstandkoming van de overeenkomst

4.1. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat je het aanbod of de offerte hebt aanvaard en je hebt voldaan aan de gestelde voorwaarden.

4.2. Opdrachten worden schriftelijk door jou bevestigd. Wanneer je er op een andere manier dan schriftelijk mee instemt dat ik begin met het uitvoeren van de Opdracht, dan geldt de inhoud van de offerte of het aanbod als overeengekomen en zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Nadere afspraken binden mij pas nadat deze schriftelijk door mij zijn bevestigd.

5.0 Wijzigingen en aanvullingen


5.1. Het is na totstandkoming van de overeenkomst alleen mogelijk de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen als dat uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen.


5.2. Ik mag in ieder geval een meerprijs in rekening brengen:

  1. wanneer ik door omstandigheden die ten tijde van de offerte of het aanbod onbekend waren, aanvullend of meer werk moet verrichten dan eerder was overeengekomen. Ik geef een opgave met de meerprijs. Heb je bezwaar tegen de aanvullende werkzaamheden of het meerwerk waarvoor de meerprijs geldt, dan heb je het recht om deze aanvullende werkzaamheden te weigeren. Je moet dan wel alsnog de betaling van de oorspronkelijk overeengekomen opdracht voldoen;

  2. bij niet tijdig door jou doorgeven van door mij benodigde toegang, informatie, media, gegevens en/of bescheiden, zoals afgesproken is in bijvoorbeeld deze Algemene Voorwaarden, tijdens contact of in mijn werkwijze.

  3. wanneer je een afspraak verzet naar een datum later dan één maand na de originele datum;

  4. in het geval dat je geen feedback hebt gegeven binnen de afgesproken feedbacktermijn.


5.3. Wanneer de termijn (of in geval er geen termijn is afgesproken: meer dan 30 dagen) is verstreken waarin jij toegang, informatie, media, gegevens en/of bescheiden had moeten leveren, waarin jij had moeten reageren of feedback had moeten geven, dan mag ik voor elke keer dat dit gebeurt heractiveringskosten van 20% van het totaal origineel overeengekomen bedrag in rekening brengen. Dat geldt ook voor het geval dat jij een afspraak verzet naar een datum later dan één maand na de originele datum.

6.0 Tarieven

6.1. Alle tarieven die ik hanteer zijn in euro's en exclusief eventuele overige kosten (zoals bijvoorbeeld, maar dit is niet beperkt tot: reiskosten en kosten voor reistijd).

6.2. Tarieven worden exclusief btw gecommuniceerd.

6.3. Alle tarieven die ik hanteer die op mijn website staan vermeld of die op een andere manier kenbaar zijn gemaakt, kan ik te allen tijde wijzigen.

6.4. Ik maak een tariefwijziging bij een lopende overeenkomst minimaal één maand van tevoren bekend. Uitzondering is als ik reseller ben: dan kan de tariefwijziging per direct ingaan.

7.0 Spoed

7.1. Wanneer je aangeeft spoed te hebben bij een opdracht, dan mag ik een additioneel percentage van mijn regulier gehanteerde tarief extra in rekening brengen, namelijk 25%.

7.2. Of er sprake is van spoed, en binnen welke termijn (de “spoedtermijn”) de opdracht af moet zijn, is ter beoordeling van mij.

7.3. De uitvoering van de spoedopdracht begint wanneer ik van jou een akkoord op de offerte of het aanbod heb ontvangen.

7.4. De verantwoordelijkheid van de daadwerkelijke voltooiing binnen de afgesproken spoedtermijn ligt óók bij jou. Van jou wordt verwacht dat je zo spoedig mogelijk reageert op bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, vragen die ik stel of feedback die ik vraag conform artikel 10, zodat ik kan voldoen aan de wens om de opdracht binnen de spoedtermijn af te hebben.

7.5. Wanneer ik door jouw toedoen/nalaten mijn werkzaamheden niet kan afronden binnen de spoedtermijn, dan blijf je het spoedtarief verschuldigd.

7.6. Wanneer na aanvang van de uitvoering van de opdracht blijkt dat je geen spoed meer hebt bij de opdracht, dan blijf je het spoedtarief verschuldigd.

7.7. De factuurtermijn van een spoedopdracht, is 7 dagen.

8.0 Betaling

8.1. Ik mag voorafgaand mijn diensten factureren, zowel het totaal overeengekomen bedrag als een aanbetaling of termijnbetaling. Daarnaast mag ik er ook voor kiezen om tussentijds (gedeeltelijk of de rest van het overeengekomen bedrag) te factureren.

8.2. Ik mag ervoor kiezen om pas te starten met het uitvoeren van de opdracht, zodra ik een (aan- of termijn)betaling binnen heb.

8.3. Een betaling moet binnen 14 dagen na factuurdatum worden voldaan, zonder verrekening of opschorting. Uitzondering is wanneer het anders is afgesproken, zoals in artikel 7.7.

8.4. Bezwaar over de hoogte van de factuur, schort de betalingsverplichting niet op.

8.5. Wanneer je niet aan jouw betalingsverplichting(en) voldoet, dan ben je van rechtswege in verzuim.

8.6. Wanneer je in verzuim bent, dan ben je de wettelijke rente verschuldigd en dan mag ik de buitengerechtelijke kosten in rekening brengen. Het bedrag voor buitengerechtelijke kosten bestaat uit minstens € 40 en dit ben jij zonder aanmaning verschuldigd vanaf de dag nadat de overeengekomen uiterste dag van betaling is verstreken.

8.7. Betaal je niet (volledig) of niet tijdig, dan kan ik de (resterende) werkzaamheden ter uitvoering van de opdracht opschorten, besluiten mijn werk pas te leveren zodra je de betaling hebt voldaan, of besluiten jouw website/webshop offline te halen.

8.8. Wanneer er aan jouw zijde sprake is van liquidatie, faillissement, wettelijke schuldsanering of surseance van betaling, dan zijn jouw verplichtingen tegenover mij onmiddellijk opeisbaar. Ook mag ik mijn werkzaamheden opschorten of de overeenkomst beëindigen.

9.0 Uitvoering van de opdrachten

Algemeen

9.1. Ik voer een opdracht uit met de zorgvuldigheid en deskundigheid die onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijs van mij mag worden verwacht.

9.2. Ik voer een opdracht naar eigen inzicht uit.

9.3. Je moet mijn instructies opvolgen zodat ik de opdracht naar mijn inzicht kan uitvoeren.

9.4. Ik heb een inspanningsverplichting, en geen resultaatsverplichting. Dat betekent dat ik mijn best doe een bepaald resultaat voor jou te behalen, maar dat ik je geen resultaat kan garanderen.

9.5. Ik ben bij webdesign en/of webdevelopment niet verantwoordelijk voor het toepassen van relevante wet- en regelgeving, zoals de AVG.

Leveren van toegang, informatie, media, bescheiden en gegevens door jou

9.6. Je zorgt ervoor dat je alle relevante toegang, informatie, media, bescheiden en gegevens waarvan je begrijpt of redelijkerwijs dient te begrijpen dat die benodigd zijn voor correcte uitvoering van de overeenkomst, tijdig, in gewenste vorm en wijze levert aan mij.

9.7. Stel je de gevraagde toegang, informatie, media, bescheiden en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk beschikbaar, en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan mag ik mijn werkzaamheden opschorten.

9.8. Kosten die opgelopen worden en gevolgen die zich openbaren doordat gevraagde toegang, informatie, media, bescheiden en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk worden geleverd, zijn voor jou(w rekening).

9.9. Je staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, bescheiden en gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.

9.10. Je zorgt ervoor dat je bij het aanleveren en/of uploaden van teksten, afbeeldingen, logo’s, ontwerpen, en dergelijke, niet handelt in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van derden.

9.11. Het behoort niet tot mijn opdracht om onderzoek te doen naar het bestaan van intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot informatie, gegevens, media en bescheiden die jij levert.

Derden

9.12. Ik mag mijn werk uitbesteden aan derden.

9.13. Ik ben niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door derden, tenzij de schade aan mij is toe te rekenen.

9.14. Wanneer ik een overeenkomst ten behoeve van jou sluit met derde partijen (niet inbegrepen derde partijen waaraan ik mijn werk uitbesteed), dan ben ik geen partij bij deze overeenkomst, tenzij anders is overeengekomen. Ook moet jij je houden aan de afspraken met deze derde partijen, zoals de afspraken die genoemd staan in algemene voorwaarden van deze partijen. Een voorbeeld van zo’n derde partij in de zin van dit artikellid, is een webhost.
Levertermijn

9.15. Een door mij opgegeven levertermijn is altijd een geschatte termijn, tenzij anders uitdrukkelijk overeengekomen is dat er sprake is van een harde deadline. Een overschrijding van een doorgegeven geschatte levertermijn geeft jou geen recht op ontbinding van de overeenkomst en/of een schadevergoeding.

9.16. De binding van mij aan een uitdrukkelijk overeengekomen harde deadline vervalt wanneer je wijzigingen in de opdracht wenst, wanneer blijkt dat er aanvullend werk of meerwerk gedaan dient te worden, wanneer toegang/informatie/media/bescheiden/gegevens niet tijdig wordt aangeleverd, en/of wanneer afspraken (zoals genoemd in artikel 17) worden uitgesteld.

10.0 Feedbackrondes

10.1. Bij de volgende diensten is er het volgende aantal feedbackrondes inbegrepen in mijn tarief en mag feedback gegeven worden op de volgende aspecten:

  1. Visuele identiteit

    1. Feedbackronde 1: feedback op het merkverhaal, concept en de visuele stijlrichting.

  2. Grafisch ontwerp / app design / platform design / social media ontwerpen

    1. Feedbackronde 1: feedback op alles;

    2. Feedbackronde 2: feedback op alles.

  3. Beeldtaal/stijl

    1. Feedbackronde 1: feedback op de stijl;

    2. Feedbackronde 2: feedback op de doorvertaling van de stijl in de beelden.

  4. Webdesign

    1. Feedbackronde 1: feedback op de wireframes en het visuele ontwerp van de homepagina;

    2. Feedbackronde 2: feedback op het visuele ontwerp van de overige pagina’s;

  5. No code development

    1. Feedbackronde 1: feedback op de technische werking van de homepage op desktop en mobiel

    2. Feedbackronde 2: feedback op de technische werking van de overige pagina’s en op de functionaliteiten.

10.3. Een feedbackronde vindt plaats nadat een conceptversie is geleverd aan jou.

10.4. Je hebt per feedbackronde 7 werkdagen de tijd om feedback te geven. Bij spoed communiceer ik wat de feedbacktermijn zal zijn.

10.5. Je moet al jouw feedback in één keer tegelijk geven. Geef je niet in één keer tegelijk jouw feedback, dan mag ik dat laten gelden als een extra feedbackronde en is lid 9 van dit artikel van toepassing.
Voorbeeld: Geef jij jouw feedback per mail, dan dien jij jouw feedback te bundelen en in één mailtje naar mij te sturen, in plaats van een paar mailtjes achter elkaar.

10.6. Feedback wordt waar mogelijk en indien redelijk, verwerkt tot een definitieve versie.

10.7. Onder niet-redelijke feedback wordt onder andere verstaan, maar dit is niet beperkt tot:

  1. feedback die (veel) afwijkt van wat eerder besproken is;

  2. feedback zonder suggesties voor alternatieven of zonder argumentatie. Voorbeeld: “Ik voel deze tekst niet” is feedback zonder argumentatie. “Ik voel deze tekst niet, omdat de tone of voice niet bij mijn bedrijf past.” is wel feedback met argumentatie.

10.8. Wanneer je niet-redelijke feedback verwerkt wil hebben, dan mag ik een meerprijs in rekening brengen voor het verwerken van deze feedback, al dan niet op basis van mijn op dat moment huidige uurtarief. Daarnaast mag ik weigeren om niet-redelijke feedback te verwerken.

10.9. Wanneer je een extra feedbackronde wenst, niet feedback in één keer geeft of wanneer je extra feedback wil geven nadat je dat al binnen de feedbacktermijn hebt gedaan, dan mag ik een meerprijs in rekening brengen voor het meerwerk wat ik doe, al dan niet op basis van mijn op dat moment huidige uurtarief.

10.10. Wanneer je niet binnen de aangegeven feedbacktermijn reageert op een conceptversie, dan:

  1. wordt de conceptversie als definitieve versie gezien. Voor een definitieve versie moet het geheel overeengekomen bedrag worden betaald.

B. verwerk ik alleen nog feedback tegen een meerprijs, die ik vooraf aan je bekend maak.

C. kan de opleverdatum bijgesteld worden als je alsnog feedback wil geven. Dit zonder dat ik schadevergoeding aan jou verschuldigd ben.

D. mag ik tussentijds een eventuele resterende betaling factureren, ook zonder dat ik verder ga met de opdracht.

11.0 Webhosting

Verplichtingen

11.1. Je bent zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de website die je door mij laat hosten.

11.2. Je mag de webhosting niet gebruiken voor het opstarten, uitvoeren, gebruiken, verwerken, bevorderen, versturen, publiceren of aanbieden van processen, programma’s, gegevens, inhoud of materialen die

  1. mij, mijn klanten en/of internetgebruikers schade of hinder kunnen toebrengen;

  2. in strijd zijn met intellectuele eigendomsrechten van anderen;

  3. (kinder)pornografisch zijn;

  4. haatzaaiend, smadelijk, bedreigend, beledigend, racistisch en/of discriminerend zijn;

  5. malware, virussen of andere schadelijke software bevatten;

  6. privacy van derden schenden;

  7. werken die zonder toestemming van de auteursrechthebbende(en) worden aangeboden;

  8. in strijd zijn met enige toepasselijke wet- en/of regelgeving;

  9. in strijd zijn met de openbare orde en goede zeden.

11.3. Je mag geen hyperlinks, torrents of andere verwijzingen naar sites van derden waar dan ook ter wereld plaatsen, met inhoud zoals genoemd in vorig lid.

11.4. Derden kunnen een klacht indienen wanneer ze van mening zijn dat je in strijd handelt met lid 2 en 3 van dit artikel. Als zo’n klacht gerechtvaardigd is, dan mag ik de inhoud of het materiaal verwijderen of ontoegankelijk maken, zonder schadevergoeding aan jou verschuldigd te zijn.

11.5. Ik mag, wanneer daar een juridische grondslag voor is, jouw persoonsgegevens verstrekken aan de klagende derde of aan bevoegde instanties.

11.6. Ik mag wanneer er mogelijk sprake is van strafbare informatie, doen of laten, aangifte doen tegen jou. Ik kan hierbij alle relevante informatie over jou overhandigen aan de bevoegde instanties. Daarnaast mag ik alle andere handelingen verrichten die deze instanties aan mij verzoeken te verrichten in kader van het onderzoek.

Uptime

11.7. Onder uptime in dit artikel wordt verstaan: de periode waarin jouw website beschikbaar is.

11.8. Ik geef geen uptime garantie omdat ik de webhosting aan een derde partij heb uitbesteed.

11.9. Ik span me in om tijdig aan te kondigen wanneer er onderhoud of aanpassingen worden uitgevoerd. Wanneer dit door de aard van de situatie niet lukt, dan ben ik niet aansprakelijk voor de schade die hieruit ontstaat bij jou.

Dataverkeer/opslagruimte

11.10. Als ik geen limiet heb opgelegd aan de hoeveelheid opslagruimte en/of dataverkeer, dan ben je verplicht af te zien van gebruik waarvan je weet of redelijkerwijs kunt vermoeden dat dit buitensporig is, of hinder kan veroorzaken voor mijn andere klanten.

11.11. Als naar sprake is van buitensporig gebruik van opslagruimte en/of dataverkeer waardoor de continuïteit van de dienstverlening aan mijn andere klanten in gevaar kan komen, dan mag ik (zonder voorafgaande melding) het gebruik van de hosting beperken of tijdelijk opschorten, zonder schadevergoeding aan jou verschuldigd te zijn. Ook kan ik een apart tarief rekenen voor opslagruimte en/of dataverkeer, zonder dat dit leidt tot enige aansprakelijkheid of verplichting tot terugbetaling van eerder betaalde bedragen.

11.12. Heb ik wel een limiet opgelegd aan de hoeveelheid opslagruimte en/of dataverkeer die je mag gebruiken, dan mag ik jouw website te allen tijde offline halen als de limieten worden verbruikt. Ik ben hiervoor geen schadevergoeding aan je verschuldigd.

11.13. Dataverkeer of opslagruimte is niet overdraagbaar naar een volgende abonnementsperiode, tenzij anders overeengekomen.

11.14. Wanneer aangeboden, kan je beslissen om tegen een vergoeding de maximale hoeveelheid dataverkeer of opslagruimte te vergroten.

Licentie

11.15. Je geeft mij een wereldwijde, sublicentieerbare, royaltyvrije licentie om alle door jou via de door mij beschikbaar gestelde systemen verspreide inhoud en materialen te verspreiden, op te slaan, door te geven, te kopiëren of op een andere manier te gebruiken op elke door mij geschikt geachte manier, voor zover dit redelijkerwijs nodig is ten behoeve van de webhosting.

Overdracht

11.16. Je mag de rechten en verplichtingen uit de overeenkomst voor webhosting of met betrekking tot mijn diensten wat betreft domeinnamen niet overdragen aan derden.

Domeinnamen

11.17. Het aanvragen, toekennen, en eventueel gebruik van een domeinnaam, zijn afhankelijk van en zijn onderworpen aan de geldende regels en procedures van de desbetreffende registrerende instanties. Ik heb bij de aanvraag alleen een bemiddelende rol. Ik geef dus ook geen garantie dat de aanvraag gehonoreerd wordt.

11.18. Geef ik informatie over de beschikbaarheid van een domeinnaam, dan is deze informatie alleen een indicatie. Je kan dus geen rechten aan deze informatie ontlenen.

11.19. Een domeinnaam is pas daadwerkelijk geregistreerd wanneer jij een bevestiging van mij krijgt dat de domeinnaam is geregistreerd. Een factuur omtrent mijn dienst ter bemiddeling of voor de registratie zelf, is geen bevestiging van registratie.

11.20. Je moet je houden aan de regels die registrerende instanties stellen voor aanvraag, toekenning of gebruik van een domeinnaam.

11.21. Je vrijwaart mij voor alle aanspraken van derden die verband houden met (het gebruik van) een domeinnaam namens of door jouzelf.

11.22. Ik ben niet aansprakelijk voor het verliezen door jou van jouw rechten op een domeinnaam of voor het feit dat een domeinnaam tussentijds door een derde wordt aangevraagd en/of verkregen, behalve als er sprake is van opzet of grove schuld van mijn kant.

11.23. Ik ben voor geen enkele schade aansprakelijk die het gevolg zou zijn van een mislukte registratiepoging van een domeinnaam.

11.24. Geef je mij de opdracht om jouw domeinnaam te verhuizen, dan impliceert dat dat jij de eigenaar bent van die bepaalde domeinnaam.

11.25. Bij opdracht tot verhuizen van een domeinnaam vrijwaar jij mij voor alle claims die verband houden met (het gebruik van) de domeinnaam.

11.26. Ik heb het recht jouw domeinnaam ontoegankelijk of onbruikbaar te maken, dan wel op mijn eigen naam te (doen) plaatsen wanneer je aantoonbaar in gebreke blijft bij de nakoming van de overeenkomst. Ik mag dit alleen doen voor de duur dat je in gebreke bent, plus alleen na verloop van een redelijke termijn die gesteld is waarin je de overeenkomst moet nakomen en waarbij die termijn in een schriftelijke ingebrekestelling is gesteld.

11.27. Wanneer je geen eigenaar blijkt te zijn van de domeinnaam waarvan je aan mij verzocht die te verhuizen, dan ben je mij, automatisch en zonder dat ik jou een ingebrekestelling hoef te sturen, een forfaitaire schadevergoeding van € 5.000,- verschuldigd.

11.28. Degene die de domeinnaam houdt en jij worden geacht dezelfde (rechts)persoon te zijn. Wanneer jij en de domeinnaamhouder verschillende (rechts)personen zijn, dan geldt het volgende, behalve als ik de domeinnaamhouder ben:

  1. je verplicht je de domeinnaamhouder te informeren over en te conformeren aan de relevante leden uit dit artikel;

  2. je blijft verantwoordelijk voor de naleving van alle overige bepalingen uit de overeenkomst.

11.29. Wanneer ik een domeinnaam op mijn naam registreer ten behoeve van jou, dan zal ik medewerking verlenen aan jouw verzoeken tot verhuizing, overdracht of opzegging van de domeinnaam.

11.30. Je moet voldoen aan alle registratievoorwaarden, bepalingen en (geschillen)regelingen die leveranciers van domeinnamen stellen voor aanvraag, toekenning of gebruik van een domeinnaam. Je wordt verwezen naar domeinnaamvoorwaarden die horen bij de desbetreffende extensie. De domeinnaamvoorwaarden horen bij onze overeenkomst.

11.31. In geval van tegenstrijdigheid tussen de domeinnaamvoorwaarden en mijn algemene voorwaarden, prevaleren de domeinnaamvoorwaarden voor zover het gaat om registratie, beheer of gebruik van de domeinnaam.

11.32. Wanneer op jouw verzoek gegevens uit de WHOIS zijn afgeschermd of verborgen, heeft dat niet tot gevolg dat ik geen (NAW-)gegevens meer aan de bevoegde autoriteiten kan verstrekken. Als ik een wettelijke verplichting heb om gegevens aan bevoegde autoriteiten te verstrekken, dan leef ik dit na.

Gevolg einde overeenkomst

11.33. Je bent zelf verantwoordelijk om binnen 30 dagen na einde van de overeenkomst, een back-up, kopie of export te (laten) maken van jouw website.

11.34. Ik mag 30 dagen na einde van de overeenkomst, of dat nou door opzegging of ontbinding is, alle opgeslagen data wissen of ontoegankelijk maken, en al jouw accounts opheffen. Ik ben niet verplicht jou een kopie te verschaffen, behalve wanneer het gaat om persoonsgegevens in de zin van de AVG

12.0 Webdesign en development

12.1. Wanneer je mij hebt ingeschakeld voor webdesign / webdevelopment / app design / platform design, je geen onderhoudsabonnement afneemt of die niet aangeboden wordt, en er binnen 2 weken na oplevering van de definitieve versie bugs of andere technische fouten verwezenlijken die toe te rekenen zijn aan mij(n werkzaamheden), dan is het oplossen hiervan voor mijn rekening.

12.2. Ontdek je later dan 2 weken na oplevering bugs of andere technische fouten, dan zijn de werkzaamheden om dit op te lossen voor jouw rekening.

13.0 Webonderhoud

13.1. In het webonderhoud kunnen wanneer overeengekomen plugins opgenomen waarvoor jij een licentie krijgt zolang ik webonderhoud voor jou doe. Bij beëindiging van de overeenkomst worden deze licenties beëindigd en moet je deze dus zelf aanschaffen.

13.2. Wanneer je zonder mijn toestemming of zonder overleg toevoegingen doet, plugins installeert of technische aanpassingen doet aan de website die (mogelijk) invloed hebben op het functioneren van jouw website of op het onderhoud, dan ben ik niet aansprakelijk voor de gevolgen daarvan. Het oplossen van technische problemen die zijn ontstaan door deze handelingen kan ik tegen mijn (spoed)tarief verhelpen.

13.3. Wanneer je je onderhoudsabonnement afzegt, dan ben je na beëindiging zelf verantwoordelijk voor alles wat het onderhoudsabonnement bevatte, zoals, maar dit is niet beperkt tot: betalen van plugins, het doen van updates, beveiliging en back-ups.

14.0 Saas / Framer

Algemeen

14.1. Dit artikel geldt in geval ik als reseller van Framer optreedt. Jij begrijpt en accepteert dat ik niet de aanbieder of ontwikkelaar ben van de softwareapplicatie Framer.

14.2. Op jouw gebruik van de SaaS-dienst zijn de licentievoorwaarden, gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid van Framer volledig van toepassing. Ik maak deze aan je bekend. Jij verklaart deze voorwaarden te lezen en te zullen naleven.

14.3. Deze algemene voorwaarden gelden aanvullend op de voorwaarden van Framer. Als er een verschil is tussen mijn voorwaarden en die van Framer, dan gaan de voorwaarden van Framer vóór, voor zover het gaat om het gebruik van de software.

Gebruik

14.4. Zodra jij het overeengekomen bedrag hebt betaald, krijg je een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en herroepelijk gebruiksrecht op de software van Framer, volgens de voorwaarden van Framer.
14.5. Je mag de software of de accounts/licenties die je via mij krijgt niet doorverkopen, verhuren, sublicentiëren of op een andere manier aan derden beschikbaar stellen, tenzij ik én Framer daar schriftelijk toestemming voor geven.
14.6. Je mag de software niet gebruiken in strijd met de wet- en/of regelgeving, de openbare orde of goede zeden.
Support & servicelevels

14.7. Je begrijpt dat de beschikbaarheid, prestaties en functies van de software volledig worden bepaald door Framer. Ik geef daar zelf geen garanties over.
14.8. Voor technische problemen of vragen over het gebruik van de software moet je in principe bij de officiële supportkanalen van Framer zijn. Ik bied jou alleen bepaalde of aanvullende ondersteuning wanneer we dat vooraf hebben afgesproken.
14.9. Ik ben niet aansprakelijk voor storingen, onderbrekingen of gebreken in de software en ik beloof geen specifieke servicelevels of responstijden, tenzij we dat schriftelijk zijn overeengekomen.

Data

14.10. Je kunt kosteloos je data uit Framer laten exporteren door mij in HTML, CSS, CSV of ZIP-formaat.

14.11. Bij einde van de overeenkomst krijg je van mij nog 30 dagen de mogelijkheid om bij jouw account te kunnen en je data door mij te laten exporteren. Wanneer Framer een langere termijn geeft, dien je contact op te nemen met Framer. Geeft Framer een kortere termijn, dan geldt deze kortere termijn ook tussen ons.

14.12. Je blijft te allen tijde eigenaar van de gegevens die door of namens jou in Framer worden ingevoerd of door middel van Framer worden gegenereerd.

14.13. Ik zal jouw data niet gebruiken voor andere doeleinden dan mijn werkzaamheden, behalve als je daarvoor voorafgaande schriftelijke toestemming hebt gegeven.

Aansprakelijkheid

14.14. Ik ben nooit aansprakelijk voor schade die wordt veroorzaakt door Framer (zoals storingen, bugs, beveiligingslekken, dataverlies of downtime). Daarvoor is alleen Framer verantwoordelijk en aansprakelijk.

Einde

14.15. Wanneer de samenwerking tussen Framer en mij eindigt, eindigt de overeenkomst tussen ons ook vanzelf, zonder dat wij schadevergoeding aan elkaar verschuldigd zijn.

15.0 Drukwerk

Controle

15.1. Je moet drukwerk tijdig controleren op fouten in de tekst en andere onjuistheden voordat het gedrukt wordt. Wanneer je hier niets over meldt, wordt aangenomen dat het gedrukt kan worden. Ik ben dus ook niet aansprakelijk voor een herdruk als blijkt dat er toch fouten in het drukwerk zitten.

Levering

15.2. Als plaats van levering van het drukwerk geldt het adres dat je aan mij kenbaar hebt gemaakt.

15.3. Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste plaats van levering.

15.4. Ik lever het drukwerk binnen de vermelde levertermijn.

15.5. Een levertermijn geeft een schatting aan. Ik heb geen invloed op de levering door de derde partijen die ik inschakel om het drukwerk te leveren.

15.6. Voldoe ik niet aan de (geschatte) levertermijn, dan moet je mij een redelijke levertermijn geven waarin alsnog geleverd kan worden. Voldoe ik niet aan deze gestelde redelijke levertermijn, dan mag je de overeenkomst ontbinden.

15.7. Heb je niet het juiste adres ingevoerd en moet daardoor jouw bestelling nogmaals verzonden worden, dan zijn de verzendkosten voor deze nieuwe verzending voor jou.

15.8. Heb je drukwerk laten bezorgen bij een afhaalpunt, maar heb je het niet op tijd opgehaald bij dit afhaalpunt en moet het nogmaals naar jou of het afhaalpunt verzonden worden, dan zijn de kosten hiervoor voor jou.

Nakoming / non-conformiteit

15.8. Drukwerk moet aan de overeenkomst beantwoorden. Dat is het geval wanneer het betreft de beschrijving, hoeveelheid en kwaliteit, functionaliteit, compatibiliteit, interoperabiliteit en andere kenmerken voldoet aan de overeenkomst.

15.9. Je kan je niet beroepen op dat drukwerk niet aan de overeenkomst voldoet wanneer je dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn.

15.10. In geval dat drukwerk niet aan de overeenkomst voldoet, dan heb je alsnog recht op nakoming van de overeenkomst, te weten:

  1. aflevering van het ontbrekende, tenzij aflevering onmogelijk is of dit niet van mij gevergd kan worden;

  2. herstel van het drukwerk, tenzij herstel onmogelijk is of dit niet van mij gevergd kan worden;

  3. vervanging van het drukwerk, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel het drukwerk na het tijdstip dat je redelijkerwijs met ongedaanmaking rekening moest houden, teniet of achteruit is gegaan doordat je niet zorgvuldig voor behoud ervan hebt gezorgd.

Je moet mij in gebreke stellen en een redelijke termijn voor nakoming geven.

15.11. De kosten voor nakoming van de overeenkomst zoals genoemd in vorig lid zijn voor mij.

15.12. Je hebt het recht niet om nakoming te eisen als dat onmogelijk is of dat voor mij onevenredige kosten met zich brengt.

15.13. In geval dat drukwerk niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan heb je, naast recht op nakoming van de overeenkomst, ook het recht de prijs te verminderen in evenredigheid van de afwijking van wat is overeengekomen, of het recht de overeenkomst te ontbinden. Deze rechten heb je in de volgende gevallen:

  1. Herstel of vervanging is niet mogelijk;

  2. Herstel of vervanging kan niet van mij gevergd worden;

  3. Ik kom de overeenkomst niet binnen redelijke tijd na.

15.14. Je mag de overeenkomst onmiddellijk ontbinden of de prijs laten verminderen wanneer:

  1. ik het herstel of de vervanging niet voltooid heb;

  2. ik heb geweigerd het drukwerk binnen redelijke termijn en kosteloos aan de overeenkomst te laten beantwoorden;

  3. er een gebrek blijkt te zijn, ondanks de poging van mij om het drukwerk te laten beantwoorden aan de overeenkomst;

  4. het gebrek zo ernstig is dat een onmiddellijke prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd is;

  5. ik heb verklaard, of uit de omstandigheden blijkt duidelijk, dat ik het drukwerk niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor jou aan de overeenkomst kan laten beantwoorden;

  6. ik heb geweigerd het drukwerk te leveren;

  7. we zijn overeengekomen, of uit de omstandigheden rond het sluiten van de overeenkomst blijkt duidelijk, dat een specifiek leveringstijdstip essentieel is voor jou en ik nalaat het drukwerk vóór of op dat tijdstip te leveren.

15.15. Wanneer je de overeenkomst ontbindt of ik de prijs moet verminderen omdat het drukwerk niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan betaal ik je alle verschuldigde betalingen terug binnen 30 dagen vanaf de datum waarop ik in kennis ben gesteld van jouw beslissing om je te beroepen op het recht van prijsvermindering of op ontbinding van de overeenkomst.

15.16. Je kan de overeenkomst niet ontbinden wanneer de afwijking van datgene wat is overeengekomen, gezien haar geringe betekenis, de ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

Garantie

15.17. Op drukwerk zijn de garantiebepalingen van de derde partij waarbij ik het laat drukken of fabriceren van toepassing.

16.0 Abonnementen

16.1. Een abonnement duurt één kalenderjaar (= de abonnementsperiode).

16.2. Een abonnement wordt telkens stilzwijgend verlengd voor nogmaals één kalenderjaar.

16.3. Je betaalt jaarlijks vóór januari voor jouw abonnement. Stap je later in dan januari, dan factureer ik naar rato van het aantal abonnementsmaanden in het abonnementsjaar.

Voorbeeld: start het abonnement op 10 maart 2026, dan krijg je een factuur van 10/12e van het totaalbedrag voor dat abonnementsjaar.

17.0 Verzetten van afspraken en No Show

Definitie

17.1. Onder afspraken worden in dit artikel verstaan: een fysieke, online of telefonische meeting, die al dan niet benodigd is voor mij om mijn werkzaamheden te kunnen verrichten.

Verzetten door jou

17.2. Jij kan een afspraak maximaal twee keer verzetten, behalve als er sprake is  van aantoonbare overmacht. Is er geen sprake van een overmachtsituatie en verzet je een afspraak voor de derde keer of vaker, dan mag ik mijn op dat moment huidige uurtarief extra in rekening brengen voor elke afspraak die je voor de derde keer of vaker verzet, voor de ingeplande uren.

17.3. Een afspraak moet je uiterlijk 48 uur van tevoren verzetten, tenzij het niet mogelijk is door de overmachtsituatie. Is er geen sprake van een overmachtsituatie en verzet je een afspraak niet uiterlijk 48 uur van tevoren, dan mag ik mijn op dat moment huidige uurtarief extra in rekening brengen voor de ingeplande uren.

17.4. Wanneer je een afspraak verzet, dan moet de nieuwe afspraak binnen één maand plaatsvinden gezien vanaf de originele datum, tenzij dit niet kan door de overmachtsituatie.

17.5. De risico’s en gevolgen van het verzetten van een afspraak, zijn voor jou. Zoals dat een deadline opgeschoven moet worden.

Verzetten door mij

17.6. Het staat mij vrij om een afspraak te verzetten, zonder schadevergoeding aan jou verschuldigd te zijn.

17.7. Als ik een afspraak moet verzetten omdat de gevraagde toegang, informatie, media, gegevens of bescheiden niet op tijd door jou zijn geleverd vóór de afspraak, dan mag ik mijn op dat moment huidige uurtarief extra in rekening brengen voor de ingeplande uren.

No show

17.8. Van no show is sprake wanneer jij niet binnen 15 minuten vanaf het tijdstip van de afspraak verschijnt zonder iets te laten weten. Ook als je wel iets laat weten en er geen sprake is van overmacht, is er ook sprake van no show.

17.9. Wanneer er sprake is van no show, dan heb je geen recht op (gedeeltelijke) restitutie. Wanneer je nog niet hebt betaald, dan blijf je bij no show het geheel overeengekomen bedrag voor de opdracht verschuldigd.

17.9. Ik mag een schadevergoeding vragen in geval van no show. Bijvoorbeeld in de vorm van mijn op dat moment huidige uurtarief voor de geplande uren en de reeds gemaakte onkosten.

18.0 Geheimhouding

18.1. Ik ben verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die ik in het kader van de opdracht van jou heb verkregen. Informatie geldt in elk geval als vertrouwelijk als dit door jou is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

18.2. Geheimhouding geldt niet (meer) indien de betreffende informatie:

  1. al openbaar of algemeen bekend is (geworden);

  2. niet (meer) vertrouwelijk is;

  3. niet gedurende de overeenkomst aan mij bekendgemaakt is; en/of

  4. op andere wijze door mij is verkregen.

18.3. Geheimhouding geldt niet voor zover er een wettelijke informatieplicht is opgelegd aan mij. Ik ben in dit geval geen schadevergoeding verschuldigd aan jou. Ook kan jij de overeenkomst dan niet ontbinden.

18.4. Ik zorg ervoor dat de derden die ik ten behoeve van jou inschakel of waaraan ik mijn werk uitbesteed, ook verplicht zich te houden aan dit artikel. Ik ben echter niet aansprakelijk als deze derden zich er niet aan houden, behalve wanneer ik verwerker ben in de zin van de AVG.

19.0 Overmacht

Bij mij

19.1. Ik hoef mijn verplichtingen uit de overeenkomst niet na te komen indien nakoming tijdelijk of blijvend onmogelijk is geworden door overmacht.

19.2. Onder overmacht wordt verstaan elke niet-toerekenbare onmogelijkheid om de verplichtingen van de overeenkomst na te komen, zoals onder andere, maar niet uitsluitend: brand, ongevallen, softwarestoringen, computerstoringen, storingen of uitvallen van internet, telecommunicatie-infrastructuur, een neetwerkaanval, DoS of DDoS-attacks, stroomstoringen, onverwachte wegwerkzaamheden, oponthoud in het verkeer, ziekte, overheidsmaatregelen, epidemieën, en pandemieën.

19.3. Ik stel jou zo spoedig mogelijk op de hoogte van de overmachtsituatie.

19.4. In geval van overmacht zoek ik samen met jou naar een passende oplossing, al dan niet om de overeenkomst alsnog na te komen.

19.5. In geval van overmacht hoef ik jou geen schadevergoeding te betalen.

19.6. In geval van overmacht heb jij geen recht op gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst, tenzij anders overeengekomen.

19.7. In geval van overmacht heb jij geen recht jouw verplichtingen op te schorten, tenzij anders overeengekomen.

Bij jou

19.8. Ook jij moet een overmachtsituatie aan jouw zijde zo spoedig mogelijk aan mij bekend maken.

20.0 Tussentijdse beeindiging

Opzegging

20.1. Wij mogen de overeenkomst allebei tussentijds per direct schriftelijk door opzegging beëindigen.

Uitzonderingen zijn abonnementen, daarvoor geldt een opzegtermijn van één abonnementsmaand. Voorbeeld: je hebt op 10 mei 2025 een abonnement afgenomen met maandelijkse betaling. Je zegt op 19 april 2026 op. Jouw abonnement loopt dan tot 1 juni 2026). Een abonnement blijft bij opzegging doorlopen t/m de opzegtermijn.

20.2. Uitzondering op de opzegtermijn en het doorlopen van een abonnement, is indien zich een dringende reden voordoet die dit rechtvaardigt. Hiervan is in ieder geval sprake van indien de andere partij:

  1. failliet is verklaard;

  2. (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;

  3. zijn bedrijf heeft stilgelegd of aan het liquideren is;

  4. ondanks sommatie de verplichtingen uit deze overeenkomst niet (voldoende) nakomt, dan wel er redelijke gronden zijn om aan te nemen dat de andere partij deze verplichtingen niet zal nakomen;

  5. zich schuldig maakt aan fraude, handelingen in strijd met de wet en/of regelgeving, of onbetamelijk gedrag op grond waarvan van de andere partij in redelijkheid niet verwacht kan worden de overeenkomst voort te zetten;

  6. toegelaten is tot de wettelijke schuldsanering;

  7. overlijdt.

Daarnaast kan de overeenkomst ook per direct opgezegd worden wanneer dat is geregeld in deze Algemene Voorwaarden of een andere overeenkomst.

20.3. Ik behoud in geval van opzegging van een overeenkomst door jou aanspraak op betaling van het volgende bij de volgende diensten:

  1. Abonnementen
    betaling t/m de opzegtermijn zoals genoemd in lid 1.
    Geldt er geen opzegtermijn conform lid 2 van dit artikel, dan heb ik recht op betaling naar evenredigheid, gekeken naar het aantal afgenomen abonnementsmaanden.
    Voorbeeld: wordt er in de derde maand van jouw abonnementsjaar opgezegd conform lid 2, dan heb ik recht op betaling t/m 3/12e van het overeengekomen bedrag voor dat abonnementsjaar.

  2. Alle andere diensten (geen abonnement, op basis van vast tarief)
    het totaal overeengekomen bedrag.

  3. Werkzaamheden op basis van uurtarief
    de reeds gewerkte uren.

Daarnaast behoud ik recht op de reeds gemaakte onkosten, en/of eventueel aanvullend naar redelijkheid vast te stellen vergoeding.

20.4. Ik behoud in geval van opzegging van een overeenkomst door mijzelf aanspraak op betaling van het volgende bij de volgende diensten:

  1. Abonnementen
    betaling t/m de opzegtermijn zoals genoemd in lid 1.
    Geldt er geen opzegtermijn conform lid 2 van dit artikel, dan heb ik recht op betaling naar evenredigheid, gekeken naar het aantal afgenomen abonnementsmaanden.
    Voorbeeld: wordt er in de derde maand van jouw abonnementsjaar opgezegd conform lid 2, dan heb ik recht op betaling t/m 3/12e van het overeengekomen bedrag voor dat abonnementsjaar.

  2. Visuele identiteit
    - Wanneer ik de merkstrategie en het merkverhaal heb opgesteld: 10% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer ik de moodboards heb gemaakt: 20% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer ik de moodboards heb gepresenteerd: 25% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer ik de conceptdesign richting heb gemaakt/ontwikkeld: 35% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer ik de conceptdesign richting heb gepresenteerd: 40% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer ik de conceptversie heb geleverd: 80% van het overeengekomen bedrag.

  3. Beeldontwikkeling
    - Wanneer we een brainstormsessie hebben gehad: 10% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer ik de conceptstijl heb geleverd: 40% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer ik de stijl heb doorvertaald in beelden en dit heb geleverd: 80% van het overeengekomen bedrag;

  4. Merkadvies
    - wanneer ik voorbereidend onderzoek heb gedaan naar jou(w merk): 30% van het overeengekomen bedrag;
    - wanneer we de brainstorm hebben gehad: 60% van het overeengekomen bedrag.

  5. Webdesign (excl. development)
    - Wanneer we een brainstormsessie hebben gehad: 10% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer de wireframes en het visuele ontwerp van de homepagina zijn geleverd: 50% van het totaal overeengekomen bedrag
    - Wanneer het visuele ontwerp van de overige pagina’s zijn geleverd: 80% van het totaal overeengekomen bedrag

  6. Webdesign (incl. development)
    - Wanneer we een brainstormsessie hebben gehad: 10% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer de wireframes en het visuele ontwerp van de homepagina zijn geleverd: 30% van het totaal overeengekomen bedrag
    - Wanneer het visuele ontwerp van de overige pagina’s zijn geleverd: 60% van het totaal overeengekomen bedrag

  7. No code development
    - Wanneer we een briefing hebben gehad: 10% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer de homepage is ontwikkeld: 40% van het totaal overeengekomen bedrag
    - Wanneer de overige pagina’s zijn ontwikkeld: 80% van het totaal overeengekomen bedrag

  8. App design / platform design / social media ontwerp / grafisch ontwerp
    - Wanneer we een briefing hebben gehad: 10% van het overeengekomen bedrag;
    - Wanneer het eerste concept is geleverd: 70% van het totaal overeengekomen bedrag
    - Wanneer het tweede concept is geleverd: 90% van het totaal overeengekomen bedrag

  9. Werkzaamheden op basis van uurtarief
    alle reeds gemaakte uren.

Daarnaast behoud ik recht op de reeds gemaakte onkosten, en/of eventueel aanvullend naar redelijkheid vast te stellen vergoeding.

Ontbinding

20.5. Wij mogen allebei de overeenkomst ontbinden wanneer de andere partij tekortschiet in de nakoming van de overeenkomst, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt. De tekortschietende partij dient eerst in gebreke gesteld te worden en een redelijke termijn gegeven te worden om na te komen, behalve als de nakoming blijvend of tijdelijk onmogelijk is.

20.6. Ik behoud in geval van ontbinding van een overeenkomst door één van ons op grond van vorig lid altijd aanspraak op betaling conform lid 4 van dit artikel.

20.7. Wanneer de overeenkomst ontbonden wordt op grond van dit artikel, en jij op moment van ontbinding al prestaties ter uitvoering van de overeenkomst hebt ontvangen, dan zullen deze prestaties geen voorwerp van ongedaanmaking zijn.

Schadevergoeding

20.8. Ik hoef jou geen schadevergoeding te betalen wanneer ik een overeenkomst met jou ontbind of opzeg.

21.0 Vrijwaring en aansprakelijkheid

Vrijwaringen

21.1. Je vrijwaart mij voor alle aanspraken van derden, die stellen schade te hebben geleden door of in verband met de werkzaamheden die door mij ten behoeve van jou zijn uitgevoerd.

21.2. Je vrijwaart mij voor alle aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op alle door jou verstrekte informatie, gegevens, media en bescheiden die bij de uitvoering van de opdracht worden gebruikt.

Aansprakelijkheid

21.3. Ik ben niet aansprakelijk voor:

  1. schade doordat ik van door jou gegeven onjuiste, onvolledige of onbetrouwbare informatie ben uitgegaan;

  2. indirecte schade, ofwel schade die niet in rechtstreeks causaal verband staat met een toerekenbare tekortkoming van mij. Hieronder wordt begrepen, maar dit is niet beperkt tot: gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

21.4. Ik ben uitsluitend aansprakelijk voor schade die jij lijdt wanneer en voor zover deze schade door mij is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

21.5. Wanneer ik aansprakelijk ben voor enige schade, dan ben ik slechts aansprakelijk voor schade die direct voortvloeit uit of verband heeft met de overeenkomst (“directe schade”). Onder directe schade wordt verstaan:

  1. redelijke kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze Algemene Voorwaarden;

  2. redelijke kosten gemaakt om een gebrekkige prestatie van mij aan de overeenkomst te laten beantwoorden voor zover deze aan mij toegerekend kunnen worden;

  3. redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover jij aantoont dat deze kosten hebben geleid tot voorkoming of beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

21.6. Wanneer ik aansprakelijk ben, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald, vermeerderd met het eigen risico. Wordt er niets uitgekeerd door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag, of niet het gehele bedrag, dan is mijn aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

Bij abonnementen is de aansprakelijkheid bij gebrek aan uitkering door een verzekeringsmaatschappij beperkt tot het (gedeelte van het) bedrag van de abonnementsperiode waarin de schade heeft plaatsgevonden.

21.7. Elke aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat de overeenkomst door voltooiing, opzegging of ontbinding is geëindigd.

22.0 Intellectuele eigendomsrechten

22.1. Ik behoud mij, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders overeengekomen, de rechten en bevoegdheden voor die mij toekomen op grond van het intellectuele eigendomsrecht.

22.2. Je mag niet zonder mijn voorafgaande schriftelijke toestemming de door mij vervaardigde werken verveelvoudigen, openbaar maken of op een andere manier ter kennis van derden brengen, tenzij anders overeengekomen of anders voortvloeit uit de aard van de overeenkomst.

22.3. Onder vervaardigde werken wordt onder andere verstaan, maar dit is niet beperkt tot: door mij gemaakt(e) webdesign, grafisch ontwerp, visuals voor social media, webdesign, visuele identiteit, drukwerk, al dan niet conceptversies hiervan.

22.4. De vervaardigde werken mogen niet anders of langer gebruikt worden dan overeengekomen.

22.5. Conceptversies mogen nooit verveelvoudigd of openbaar gemaakt worden door jou.

22.6. Vervaardigde werken mogen nooit aangepast worden, tenzij ik toestemming heb gegeven.

22.7. Bij webdesign, vervaardigde werken voor jouw visuele identiteit, en design van apps en platforms, geldt dat mijn naam genoemd moet worden.

22.8. Ik heb altijd het recht om mijn naam te laten verwijderen bij de vervaardigde werken. Je moet hiervoor alle medewerking geven.

22.9. De intellectuele eigendomsrechten die rusten op de vervaardigde werken blijven bij mij en worden niet overgedragen aan jou.

22.10. Je mag geen intellectueel eigendomsrecht uit een met mij gesloten overeenkomst aan derden overdragen, en je mag ook geen licentie aan derden geven, behalve wanneer ik schriftelijk toestemming geef.

22.11. Tenzij de gevolgen daarvan in strijd zijn met de redelijkheid en billijkheid, mag jij niet zonder mijn toestemming de vervaardigde werken gebruiken of verder laten uitwerken, en de licentie komt te vervallen:

  1. wanneer jij jouw betalingsverplichtingen niet of niet volledig nakomt of op een andere manier in gebreke bent;

  2. wanneer de Opdracht voortijdig wordt beëindigd zoals genoemd in artikel 19 of 20;

  3. in geval van jouw faillissement, tenzij de intellectuele                        eigendomsrechten volledig aan jou zijn overgedragen.

22.12. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bewaren van de door mij geleverde vervaardigde werken.

22.13. Ik behoud de vrijheid, met inachtneming van jouw belangen, om de vervaardigde werken zelf direct na levering aan jou te gebruiken voor: mijn online portfolio (zoals op social media en mijn eigen website), mijn offline portfolio, eigen publiciteit, verwerving van opdrachten, en andere manieren van zelfpromotie, zoals het openbaar maken en verveelvoudigen van drukwerk ter zelfpromotie. Uitzondering is wanneer jij hier uitdrukkelijk van tevoren bezwaar tegen maakt en tussen ons schriftelijk afspraken gemaakt zijn.

23.0 Klachten

23.1. Klachten over de (uitvoering van de) overeenkomst, moeten binnen bekwame tijd nadat jij een gebrek hebt ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij mij.

23.2. Indien een gebrek later dan de in het vorige lid genoemde termijn wordt gemeld, dan kan jij geen beroep meer doen op eventuele ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding.

23.3. Ik beantwoord klachten binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht. Indien de klacht een langere verwerkingstijd vraagt, dan laat ik binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht aan jou weten wanneer jij een antwoord kan verwachten.

23.4. Jij moet mij in ieder geval 6 weken de tijd geven om de klacht in onderling overleg op te lossen, tenzij het redelijk is dat ik langer de tijd krijg.

23.5. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

24.0 Overige bepalingen

24.1. Op de rechtsverhouding tussen ons is het Nederlands recht van toepassing.

24.2. We zullen pas een beroep op de rechter doen nadat we ons tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

24.3. Ik ben op ieder moment bevoegd wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden, welke in werking treden op het aangekondigde tijdstip. Ik stuur jou de gewijzigde voorwaarden tijdig toe.

24.4. Is geen tijdstip van inwerkingtreding medegedeeld aan jou, dan treden de wijzigingen tegenover jou in werking wanneer jou de wijziging is medegedeeld.

24.5. Bij nietigheid of vernietigbaarheid van een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden, zullen de overige bepalingen van kracht blijven.

24.6. In het geval van nietigheid of vernietigbaarheid van een bepaling, zullen we in overleg treden met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige dan wel vernietigde bepalingen in acht wordt genomen.